Podcast: Undersøker hjortedyr i Norge for covid-19
Etter funn av covid-19 blant hvithalehjort i Ohio og fire andre delstater i USA, har Veterinærinstituttet startet en overvåkning av SARS-CoV-2-viruset hos hjortedyr i Norge. Forskere frykter at hjortedyr kan bli en ny vert for koronaviruset, som senere potensielt kan mutere og spre ny smitte tilbake til mennesker. Flere dyr skal undersøkes i 2022.