Norge trapper opp forskningsinnsatsen mot antibiotikaresistens
I dag ble det presentert nye forskningsprosjekter mot resistente bakterier da helse- og omsorgsminister Bent Høie og EØS- og EU-minister Marit Berger Røsland besøkte Veterinærinstituttet. Med nye bevilgninger fra Forskningsrådet og midler fra EU-programmer innebærer dette en opptrapping av forskningsinnsatsen mot antibiotikaresistens i Norge.